dissabte, 9 de maig del 2015

Habitatge


Volem Sant Lluís i l’habitatge


   El dret a un habitatge digne i adequat està contemplat en l’article 25 dels Drets Humans.     
  Aquest no és només el dret a un espai físic on viure, l’habitatge és també aquell espai íntim on transcorre la vida, per tant ha d’implicar seguretat, dignitat, qualitat i accessibilitat.
   
   El dret a l’habitatge, també recollit en la Constitució, es vulnera sistemàticament. L’accés a un immoble és, cada vegada més, un luxe i gran part dels ingressos de les famílies es destina al seu pagament. Això implica sovint moltes altres problemàtiques associades.

   Quan viure sota un sostre esdevé un luxe, els recursos que es poden destinar a cobrir altres necessitats bàsiques com els medicaments, els subministraments energètics o l’alimentació també minven. Aquesta situació en que l’habitatge ha deixat de ser un dret per a passar a ser una mercaderia, està abocant a moltes famílies a l’exclusió social.

   Ja fa temps que coneixem aquest drama, fa massa temps que cada dia hi ha més de 200 desnonaments a l’estat. Les mesures previstes pel govern no han funcionat i l’any passat hi va haver més de 34.000 execucions hipotecàries, un 7,4% més que l’any anterior.

   És urgent solucionar aquesta problemàtica per tal d’acabar amb el patiment de moltes persones, les quals per raons econòmiques es troben en una situació d’alta vulnerabilitat social en aspectes diversos. És important coordinar uns bons serveis socials per pal·liar aquestes realitats.

   En aquest sentit Volem Sant Lluís aposta pel dret a l’habitatge i incorpora en el seu programa les propostes en matèria municipal sobre habitatge que ens ha fet arribar la PAH (Plataforma d’Afectats per la Hipoteca), un col·lectiu que treballa per fer efectiu el dret a l’habitatge i amb més de tres anys d’experiència concreta en aquest àmbit, una experiència que no podem desaprofitar.


VOLEM SANT LLUÍS

dimarts, 5 de maig del 2015

dissabte, 2 de maig del 2015

LLUITA CONTRA L'EXCLUSIÓ DEL COL.LECTIU HOMOSEXUAL



   Sembla mentida que en el segle que estem i tenint en compte els avanços sanitaris que actualment disposa la Unió Europea es permeti excloure al col·lectiu homosexual de poder realitzar donacions de sang. 
  
  És una mesura indignant i discriminatòria que atempta contra els drets humans de les persones. Ser homosexual, bisexual o transexual no vol dir tenir cap mena de MTS

  Actualment aquestes malalties i concretament el VIH, pot ser una malaltia que afecta atotes les persones independentment de l'orientació sexual que un tingui. No només afecta homosexuals.

  Cert és que actualment hi ha una gran prevalença d'aquesta malaltia però això és degut al fet que, gràcies als avanços científics, s'ha pogut controlar la malaltia i cronificar-la.


  A més a més, s'ha de remarcar que les donacions de sang estan molt controlades abans de ser administrades als pacients. Davant una mínima sospita de poder estar defectuosa es rebutja.

  Entre tots els ciutadans hauríem de lluitar per treure l'estigma que durant molts d'anys i desgraciadament en l'actualitat té aquesta malaltia. Cal dir prou.

  Per concloure, volem dir que s'hauria d' intentar rebutjar aquesta petició que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) ha avalat.

dijous, 30 d’abril del 2015

PRIMER DE MAIG


Història i manipulació a Sant Lluís

    Hem vist aquests darrers anys com ens han intentat canviar el significat de les paraules per atenuar els seus efectes: un imputat és un investigat o la privatització dels serveis públics és una externalització. Sense oblidar el ja famós galimaties del “finiquito en diferido”.
    
    Quan això ho fa un govern és un clar exemple de propaganda.
  
  El primer de maig a tots els països del món, és  una jornada reivindicativa dels treballadors i les treballadores, en que es commemora una de les primeres vagues demanant la jornada laboral de 8 hores, entre altres coses.
   
    A Sant Lluís, des de fa tres anys, el dia dels treballadors –amb feina o sense ella- s’ha convertit en la Festa de la Primavera. Canviar el significat de les reivindicacions també és manipulació. Els treballadors que van morir al 1886 a Chicago no estaven celebrant la primavera. Avui, més que mai, és moment de recordar-ho.

    
    Demanem a l’equip de govern del PP de Sant Lluís una mica de rigor històric, si us plau!

dissabte, 25 d’abril del 2015

CANDIDATURA VOLEM SANT LLUÍS


MONTSE MORLÀ

 REMI LORA, JOAN PONS, OLMO HERAS, CARME CARDONA, 

LLUVIA JUNCADELLA, LLUÍS SEGUÍ, MAITE MARTÍNEZ, VIOLANT AGUT, 

EDUARD ORTEGA, JUDIT LORA, JORGE CAÑO, XIMENA DE LA VEGA, MIQUEL MELIÀ



dissabte, 11 d’abril del 2015


Us presentem el nostre Programa Electoral fruit de la feina col·laborativa realitzada dins els grups de treball constituïts a l'assemblea del 05/02/2015

Ha estat un treball intens que hem d'agrair a tots els habitants de Sant Lluís que hem volgut treballar en el procés que va finalitzar el passat 04/04/2015 amb l'aprovació de les al·legacions i del programa definitiu.

Podeu consultar el programa electoral complert fent clic al següent enllaç:






Festa de presentació i recollida d'avals